Соціальна цінність буде постійним елементом у світі закупівель. Введення «Закону про соціальну цінність» у 2012 році підтвердило це, гарантуючи, що кожна організація, яка закуповує послуги, повинна враховувати негайний та постійний результат роботи, яку створюють їх контракти.
З моменту його введення в дію уповноважені органи та учасники торгів увійшли до непростого і повторюваного циклу щодо їх відповідності Закону.
Соціальна цінність у закупівлях
На перший погляд, це може здатися прямолінійним, з трансакційними відносинами, коли комісіонери чітко визначають потребу, а учасники реагують, відповідні тендери набирають вищі оцінки. Однак останні п’ять років навчили, що напрямок соціальної цінності через бізнес у державному секторі ніколи не був ні особливо чітким, ні очевидним. Деякі уповноважені намагаються інтерпретувати (і кількісно визначити), що вимагає від них Закон, і застосувати це до досягнутих цілей для учасників торгів. Прочитати про отримання дозволу на користування надрами можна на сайті www.uub.com.ua/presscenter/novyny-birzhi/pravyla-provedennya-torgiv-areshtovanym-majnom-na-majdanchyku-uub/.
Так само постачальники не завжди могли правильно інтерпретувати питання соціальної цінності. Занадто регулярно бачиться, як компанії впевнено заявляють, що вони точно знають, чого насправді хочуть уповноважені: більшість робочих місць, учнівства та готівки, які вони можуть отримати за безцінь.
Реальність набагато тонша, але і набагато справедливіша.
Інформація про соціальну цінність
З цієї невизначеності виникла організація, що спеціалізується на соціальних цінностях і намагається виправити порушене розуміння на межі закупівель шляхом формалізації та підвищення обізнаності про кращі практики.
Зростання цих соціальних підприємств відбувся у відповідь на потребу в інформації про соціальну цінність у діловому світі: чого хочуть уповноважені та що можуть надати постачальники? Що справедливо запитувати про компанії, особливо про МСП, які самі прагнуть забезпечити людей на життя?
Як частина зусиль, щоб бути в курсі всіх питань, пов’язаних з тендерами, варто постійно відвідувати семінари з найкращих практик та тренінги, спрямовані як на закупівлі, так і на перспективу торгів. Дослідження на цих форумах показують, що серед закупівельних організацій поступово починає формуватися консенсус щодо соціальної цінності.