Open Ukraine

Закупівельні процедури

Директиви Європейського Союзу про державні закупівлі встановлюють правила державних закупівель на всій території Європейського Союзу і застосовуються до всіх державних закупівель, що перевищує певні порогові значення.

Метою директив є відкриття державних закупівель в Європейському Союзі і забезпечення вільного обігу товарів, послуг і робіт. Ці директиви вступають в силу в Україні відповідно до положень держконтрактів.

Урядові проекти повинні відповідати правилам, якщо вартість контракту вище встановлених граничних значень. До частково представленим проектам застосовуються правила агрегування, щоб клієнти не могли обійти нормативні вимоги, просто розділивши проекти на контракти, що не перевищують порогове значення. Детальніше про них ви можете дізнатися на сайті sale.ueex.com.ua/filter/land-parcel.

Приватні проекти можуть мати право на участь, якщо вони отримують державні гранти (наприклад, проекти, що фінансуються лотереями).

Це зображення має порожній атрибут alt; ім'я файлу 2-1.jpg

Правила встановлюють правила, що вимагають оголошення про такі угоди (публікації оголошень про тендери) в Офіційному журналі Європейського Союзу (OJEU). З вимогами конкурсу OJEU можна ознайомитися на сайті sale.ueex.com.ua). Це особливо важливо, тому що, якщо правила ОЕС не будуть прийняті до уваги на ранніх стадіях проекту, час, витрачений на рекламні контракти, може викликати значні затримки (до 52 днів).

Час, відведений учасникам торгів для відповіді на повідомлення про контракт, може бути скорочено за певних обставин (наприклад, якщо було опубліковано попереднє інформаційне повідомлення (ID) або використовуються прискорені процедури). У правилах також описуються процедури, що дозволяють уникнути дискримінації потенційних учасників торгів на основі їх походження в конкретній державі-члені:

  • Технічні характеристики (докладніше).
  • Критерії відмови (юридична, фінансова або технічна непридатність).
  • Присудження контрактів (вибір найдешевшого пропозиції, а не найнижчого пропозиції).

В ідеалі про контракти на товари або послуги, які можуть виникнути в ході проекту і які можуть підпадати під правила закупівель ЗЄС, слід оголошувати на початку проекту або якомога швидше після нього. Сюди можуть входити контракти, що вимагають від підрядників авансових інвестицій.

Це зображення має порожній атрибут alt; ім'я файлу 3-2-1024x512.jpg

Основний контракт на будівництво може бути оголошений після отримання дозволу на будівництво і наявності деякої впевненості в тому, що проект буде продовжений. Нездатність рекламувати такі контракти задовго до фактичного запиту товарів або послуг може призвести до тривалих затримок.

Точні терміни прийняття і процедури укладення контракту будуть залежати від того, чи є пропозиція:

  1. Відкрита процедура. Попередньої кваліфікації лікування або короткого списку немає. Повна відповідь на контракт надається будь-кому, хто відповідає на повідомлення OJEU.
  2. Обмежена процедура. Існує процес попередньої кваліфікації, і тільки обрані кандидати запрошуються до участі в тендері.
  3. Процедура конкурсного діалогу. Є попередній кваліфікаційний відбір. Кандидати у виборчих списках запрошуються до участі в процесі діалогу, в ході якого можна обговорити характер проекту і розробити можливі рішення. Коли процес діалогу завершено, запрошуються фінальні пропозиції.
  4. Процедура конкурентних переговорів. Є попередній кваліфікаційний відбір. Кандидати в виборчі списки запрошуються до участі в переговорному процесі. Цей процес не повинен відповідати певним правилам і не має офіційного висновку. Це означає, що переговори можуть тривати навіть після того, як був висунутий кращий кандидат.
Закупівельні процедури
Пролистать наверх