Авто
Закон про розмитнення євроблях: коли закінчується пільговий період і що робити далі

Закон про розмитнення авто на єврономерах набув чинності 25 листопада 2018 році. Оскільки ухваленню документу передували протести «євробляхерів», то владі довелось піти на поступки мітингувальникам. Одна з «поблажок» – пільговий період з коефіцієнтом 0,5 для автомобілів, які будуть розмитнені впродовж 90 днів після вступу закону у силу.

І от «період плюшок» для євробляхерів спливає. У Комітеті Верховної Ради з питань податкової та митної політики вже заявили, що подовжувати пільговий термін не мають на меті. Відтак після 22 лютого 2019 року вони розмитнюватимуть залізних коней з іноземною реєстрацією за повною ставкою. А вона чимала – 25%.

Далі – більше. З 24 травня ті, хто своєчасно не розмитнив «євробляху», будуть платити штраф 170 тисяч гривень. Хоча авто можуть взагалі конфіскувати.

Реклама

Тож 24 канал вирішив нагадати основні положення закону про розмитнення «євроблях», аби ви не втрапили у халепу. Поїхали!

Цей закон запроваджує нову модель оподаткування акцизним податком легкових моторних транспортних засобів на іноземних номерах. Замість оподаткування одиниці об’єму двигуна транспортного засобу – оподаткування одиниці легкового транспортного засобу.

Президент України Петро Порошенко підписав закони 8487 та 8488 про «євробляхи», які передбачають зменшення вартості розмитнення в Україні автомобілів на іноземній реєстрації, а також штрафи за порушення терміну перебування авто в режимі транзиту.

Нові ставки

Ухвалений закон змінює базові ставки акцизного податку в євро за 1 штуку транспортного засобу:

— з двигуном внутрішнього згоряння з іскровим запалюванням та кривошипно-шатунним механізмом з об’ємом циліндрів до 3000 куб. сантиметрів – 50;

— з двигуном внутрішнього згоряння з іскровим запалюванням та кривошипно-шатунним механізмом з об’ємом циліндрів понад 3000 куб. сантиметрів – 100;

— з двигуном внутрішнього згоряння із запалюванням від стиснення (дизелем або напівдизелем) з об’ємом циліндрів до 3500 куб. сантиметрівм – 75;

— з двигуном внутрішнього згоряння із запалюванням від стиснення (дизелем або напівдизелем) з об’ємом циліндрів понад 3500 куб. сантиметрів – 150.

До цих базових ставок застосовуються коефіцієнти. Сам розмір акцизного податку, який підлягатиме сплаті, буде дорівнювати базовій ставці, помноженій на коефіцієнт двигуна та вік машини.

Як рахувати ставку податку

Розмір ставки акцизного податку для відповідного транспортного засобу визначається за формулою:

Ставка = Ставка базова х К двигун х К вік,

де:

К двигун — коефіцієнт, що визначається діленням об’єму циліндрів двигуна внутрішнього згоряння відповідного транспортного засобу в куб. см на 1000 куб. см;

К вік — коефіцієнт, що дорівнює кількості повних календарних років з року, наступного за роком виробництва відповідного транспортного засобу, до року визначення ставки податку (для нових транспортних засобів та транспортних засобів, що використовувалися до одного повного календарного року, коефіцієнт дорівнює 1, а для транспортних засобів, що використовувалися п’ятнадцять і більше років, коефіцієнт дорівнює 15).

Ставка для електричних легкових транспортних засобів, оснащених виключно електричними двигунами (одним чи декількома): 1 євро за 1 кВт ємності електричного акумулятора (сьогодні – 109,129 євро за одиницю транспортного засобу).

Ставка для гібридних легкових транспортних засобів: 100 євро за 1 одиницю (сьогодні – 109,129 євро за одиницю транспортного засобу).

Що скасовують

Закон скасовує:

оподаткування акцизним податком кузовів для легкових транспортних засобів (сьогодні ставка для нових кузовів складає 218 євро за одиницю та 872 євро для кузовів, що використовувалися);

тимчасово встановлені (до 31 грудня 2018 року) особливості оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів, вироблених після 1 січня 2010 року.

Пільги для швидких

У 2 читанні до закону внесли ще одну поблажку: встановлення термінів щодо пільгового розмитнення автомобілів, які були ввезені в Україну. Закон пропонує надати пільговий коефіцієнт 0,5 для автомобілів, які будуть розмитнені впродовж 90 днів після вступу закону у силу. Якщо розмитнення упродовж півроку – «пільга» буде 25%.

Штрафи за порушення

Ще один закон про «євробляхи», який підписав Порошенко, передбачає такі штрафи за порушення терміну перебування авто на єврономерах у режимі транзиту:

• від 10 до 20 діб – штраф 17 тисяч гривень;

• від 20 до 30 діб – 85 тисяч гривень;

• більш ніж на 30 діб (а також за втрату або розкомплектування авто) – 170 тисяч гривень, або ж авто конфісковуватимуть за рішенням суду.

Окрім того, відтепер можна складати протокол про порушення митних правил за відсутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Цей протокол у подальшому надсилатимуть людині за домашньою адресою.

У законі також прописаний механізм взаємодії митників, поліцейських і прикордонників, створення автоматизованої системи обміну інформацією. Тепер поліція отримає право перевіряти авто на єврономерах, а тих, хто не розмитнив авто, але їздить на ньому, каратимуть високими штрафами.

Коли закон діятиме

Чинності цей документ набуде з дня, наступного за днем його опублікування, але не раніше набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України», який системно з ним пов’язаний.

Попри протести «євробляхерів» президент все ж підписав закони про авто на іноземинх номерах і незабаром вони мають бути опубліковані в офіційній пресі. Водії «євроблях» стверджують, що закон «поставив їх на коліна» та «забирає останні гроші з власників авто на євро номерах». 23 листопада о 14 годині керівники організації «Авто-Євро-Сила» з усіх областей України збираються на спільну нараду, щоб прийняти спільне рішення щодо подальших дій.

Автор: Яніна Ткачук

Реклама

Реклама