Авто
Як Рада хоче змінити життя водіїв: головні нововведення

Законопроекти стосовно автомобілістів, що подані на розгляд Верховної Ради, несуть загрозу збільшення корупції у цій сфері, вважають експерти, опитані «Сегодня.иа».

«Народні депутати хочуть серйозно ускладнити життя водіям — зараз в Раду подано шість «автомобільних» законопроектів. І якщо з збільшенням штрафів за пияцтво за кермом і за їзду без прав експерти згодні, то нові вимоги до видачі меддовідок вони вважають невиправданими і кажуть, що вони не тільки не викоренять корупцію, а зроблять її більше», — повідомляє видання.

Нововведення з отриманням меддовідок такі: їх зобов’яжуть мати при собі кожного водія, за відсутність хочуть ввести штраф 850 грн, за підроблений документ про здоров’я — штраф 510 грн. Термін дії довідки — від 10 років для молодих до 1 року для пенсіонерів і тих, хто перевозить людей або небезпечні вантажі. Зараз довідка коштує 200 грн і одержувати її треба при первинній здачі на права, їх заміні (наприклад, людина змінила прізвище) або відновленні загублених.

Реклама

Також, хочуть розширити медогляд, крім висновків десятка лікарів від нарколога та психіатра до гінеколога для жінок (чоловікам уролог не потрібен), потрібно буде зробити кардіограму, здати аналізи, включаючи кров на цукор, групу і резус, перевірити зір і… вестибулярний апарат!

При цьому юрист Вадим Володарський розповів виданню, що аварій через погане самопочуття водія і зараз мізер, хоча оновлення меддовідки, не потрібно.

Також читають: Курс валют на 7 лютого: євро та долар значно подорожчали

«Але є колосальна корупційна складова — нескладно передбачити обурення мільйонів водіїв, загнаних в черги в держоліклініках, а також спроби «вирішити питання» з довідкою через знайомих лікарів. Та й якщо перелік протипоказань застосовувати буквально — водіїв не залишиться, бо знайти людину без єдиного діагнозу дуже складно. Навпаки, потрібно приходити до західного формату, коли у майбутніх водіїв перевіряють тільки зір».

Також з листопада 2019 р. повернеться техогляд (ТО) для некомерційних легковиків, скасований в 2011 р. Законопроект про ТО поданий Кабміном ще в травні 2016 р., по ньому перший огляд нова машина пройде через 4 роки, потім — раз на 2 роки. За словами глави траспортного комітету ВР Ярослава Дубневича, закон потребує доопрацювання.

Як роз’яснив експерт Олег Назаренко, повернення ТО для всіх — вимога Асоціації з ЄС. «Але документ Кабміну ущемляє права водіїв і приватних СТО на користь державних і робить акцент на екологічності авто. 60% наших авто «екологію» не пройдуть, треба пом’якшувати вимоги, інакше це шлях до корупції», — сказав Назаренко.

Джерело.

Реклама

Реклама